Klient:

Reflex Polska

Branża:

Produkcja akcesoriów bezpieczeństwa drogowego

Lokalizacja:

Ruda Śląska, Polska

Strona internetowa:

http://www.reflexpolska.com/

O firmie:

Jeden z największych producentów akcesoriów bezpieczeństwa drogowego w Polsce

Wdrożone rozwiązania:

pobierz referencje

Reflex Polska

[Głosów:0    Średnia:0/5]

„Zdecydowanie polecam wdrożenie systemu Microsoft Dynamics NAV. System mocno usprawnia funkcjonowanie przedsiębiorstwa i wspiera jego rozwój, dlatego warto wdrożyć go w swojej  firmie, jeszcze zanim rzeczywiście zajdzie taka potrzeba.”

– Alessandro Silletti, Sales Director w Reflex-Polska Sp. z o.o.

REFLEX-POLSKA SP. Z O.O.

Firma Reflex-Polska Sp. z o.o. zajmuje się produkcją i dystrybucją akcesoriów bezpieczeństwa drogowego, w tym personalizowanych zestawów. Przedsiębiorstwo rozwija się w bardzo dynamicznym tempie – obecnie jest jednym z największych producentów trójkątów ostrzegawczych w Europie. Produkty są wykonywane w Polsce, a następnie dystrybuowane na rynki europejskie – głównie do Włoch (40%), ale także do Niemiec, Francji, Hiszpanii i Portugalii. Na przestrzeni ostatnich lat firma odnotowała wzrost liczby pracowników – obecnie zatrudnia 72 osoby. W 2016 roku Reflex-Polska otrzymał tytuł Gazeli Biznesu, a w 2017 roku uzyskał certyfikaty ISO 9000 i 14000.

WYZWANIA

Ze względu na różnorodność asortymentu i wymagania branży Automotive, spółka stanęła przed szeregiem wyzwań, związanych z procesami biznesowymi. Przedstawiciele firmy dążyli do usprawnienia produkcji, procesu sprzedaży oraz obsługi klienta w taki sposób, aby mieć nad nimi pełną kontrolę. Istotna była kwestia obsługi należności i zobowiązań. W firmie brakowało księgowości zarządczej, co powodowało brak rejestrowania działań produkcyjnych w systemie, a tym samym brak rzeczywistych danych na temat kosztów produkcji. Ważnym elementem było zastosowanie centrów kosztowych, co umożliwiło dokładną identyfikację najbardziej rentownych gałęzi firmy komentuje  Alessandro Silletti, Sales Director w Reflex-Polska sp. z o.o. Dzięki wprowadzeniu Time Based Costing dokładnie wiemy, które produkty są najbardziej rentowne i jakie są rzeczywiste koszty i czas ich produkcji – dodaje.

 

KORZYŚCI

Wybór rozwiązania Microsoft Dynamics NAV 2016 został podyktowany skalowalnością i kompleksowością systemu. Co więcej, NAV dobrze integruje się z Office 365, na które Reflex-Polska również się zdecydował. Kolejnym argumentem przemawiającym za rozwiązaniem Microsoft była możliwość korzystania z systemu ERP w chmurze, co gwarantuje korzystne warunki rozliczania, a stała opłata miesięczna pozwala na oszczędności w zakresie infrastruktury IT. Wdrożone oprogramowanie pozwoliło pracownikom spółki na usprawnienie zarządzania procesami wewnątrz firmy (produkcja, sprzedaż). Ponadto, system umożliwił bieżącą kontrolę i audyt konkretnych procesów, w tym: kontrolę kosztów, właściwą i szybką identyfikację najbardziej dochodowych produktów oraz eliminację tych najbardziej problematycznych.

Zaufali nam

Partnerzy technologiczni

Microsoft
LS Retail
Netronic
Continia
Delmia
Anveo