« powrót do strony głównej

Dynamics 365 Business Central – październikowa aktualizacja

Autor: Damian Świńczyk / Data publikacji: 28.10.2020 / Data aktualizacji: 28.10.2020

Na październik zapowiedziana jest aktualizacja systemu ERP Dynamics 365 Business Central. Pod nazwą “2020 Release Wave 2” kryje się drugi duży coroczny update popularnego oprogramowania do zarządzania przedsiębiorstwem od Microsoft. 

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jakie dodatkowe funkcje zyska Dynamics 365 Business Central;
  • jakie usprawnienia będą wprowadzone w nowoczesnym interfejsie;
  • czy będą dodatkowe integracje z Microsoft 365.

Microsoft stara się wsłuchiwać w głos swoich klientów i dostarczać funkcjonalności, które pozwalają sprostać wymaganiom współczesnego biznesu. Najnowsze aktualizacje Dynamics 365 Business Central będzie usprawnić m.in.  wydajność systemu, obsługę pamięci masowej plików, ekspansję geograficzną, obsługą grupowego podatku VAT i głębszą integrację z Microsoft Teams. Październikowy update będzie dotyczyć następujących obszarów:
– administracja;
– optymalizacja działania aplikacji;
– współpraca z Microsoft 365;
– zmiany lokalne w poszczególnych krajach;
– Microsoft Power Platform;
– migracja do Business Central;
– nowoczesny interfejs;
– ulepszone narzędzia programistyczne;
– poprawa wydajności i niezawodności.

W niniejszym artykule skupimy się głównie nad wybranymi zmianami, które będą dotyczyć użytkowników końcowych.

Ogólne usprawnienia systemu

Company Hub: Organizacje posiadające większą ilość spółek mogą wymagać od rozwiązania klasy ERP możliwości obsługi i dostępu do wielu firm za pośrednictwem tego samego dzierżawcy lub w innym środowisku. Po październikowej aktualizacji, dzięki Company Hub będzie można uzyskać  łatwy przegląd i dostęp do wszystkich firm.

Raportowanie VAT: Obsługa raportowania grupowego VAT w Dynamics 365 Business Central będzie umożliwiała komunikację między grupami i gromadzenie danych VAT, aby umożliwić łatwe i bezpieczne przekazywanie do serwisów rządowych.

Śledzenie przesyłek: lepszy i szybszy dostęp do informacji o śledzeniu paczek w większej liczbie typów dokumentów sprzedaży, pomogą zwiększyć satysfakcję klientów.

Uzgodnienia bankowe: Strona Uzgodnienie konta bankowego zawierać będzie funkcję anulowania zaksięgowanego uzgodnienia bankowego, umożliwiającą użytkownikom cofnięcie niewłaściwej operacji, z dodatkowymi funkcjami zapobiegania błędom i poprawiającymi wydajność.

Śledzenie  przesyłek w systemie: większość firm kurierskich i spedytorów zapewnia usługę online, za pomocą której można śledzić status paczek w trasie. Wiedza o tym, gdzie znajduje się paczka, może być istotna w wielu procesach biznesowych, na przykład podczas obsługi klienta. Nowa funkcjonalność pozwoli na szybką lokalizację paczek.

Powiadomienia dla użytkowników o ryzykownych zmianach w konfiguracji: istotne ustawienia można śledzić w Business Central za pomocą funkcji dziennika zmian. Czasami jednak śledzenie zmian nie wystarczy i warto ustawić powiadomienia o zmianach w polach zawierających kluczowe dla firmy dane, takie jak numery kont bankowych, nazwa firmy i adresy.

Ulepszony podgląd i zarządzanie bazą danych: administratorzy wewnętrzni i administratorzy delegowani (partnerzy) mogą uzyskać podgląd bazy danych oraz pojemności plików dostępnych w ich środowiskach Business Central. Dzięki temu administratorzy będą mogli lepiej kontrolować rozmiar środowisk, tak by zakupić w razie potrzeby dodatkową przestrzeń na dane. Będzie można również opcjonalnie zwiększyć limit danych.

Możliwość przywrócenia danych z środowisk produkcyjnych: Microsoft umożliwi administratorom przywrócenie środowisk produkcyjnych lub piaskownicy do określonego punktu w czasie. Pozwoli to na cofnięcie się o 30 dni i przywrócenie kopii zapasowej do istniejącego lub nowego środowiska.

Wydajność i niezawodność: bezproblemowe działanie, bezpieczeństwo i łatwość obsługi są niezbędnymi cechami nowoczesnego oprogramowania biznesowego. Partnerzy będą mieli wgląd w dane telemetryczne za pośrednictwem usługi Azure Insights. Nowa aktualizacja ma zapewnić także zestaw funkcji, które mają na celu uproszczenie i poprawę sposobu administrowania dzierżawami przez partnerów oraz sposobu, w jaki administratorzy wykonują zadania w zakresie licencjonowania i uprawnień.

Nowoczesny interfejs

Widok główny użytkownika: strona główna wyświetlana po otwarciu systemu – domyślnie użytkownicy mają przypisane widok główny „Menedżer biznesowy”, jednak dostępnych jest wiele innych widoków, które mogą być bardziej odpowiednie dla twojej konkretnej roli w Firma. Widok główny został również zoptymalizowany, aby otwierać się szybciej.

Kontakty: upewnij się, że zawsze otrzymujesz aktualne, spójne informacje kontaktowe w całej aplikacji, dzięki czemu będziesz mieć pewność, że masz odpowiednie dane dotyczące telefonu komórkowego i adresu e-mail.

Responsywność: strony zawierające pola informacyjne zostały zoptymalizowane, aby były w jeszcze szybszej gotowości do pracy oraz by ułatwić z nimi interakcje.

Styl strony: system otwierany z poziomu przeglądarki otrzymały aktualizację stylu, aby dostosować wygląd do innych aplikacji Dynamics 365.

Czytelność: wprowadzono ulepszenia dla użytkowników słabowidzących, którzy działają z ograniczoną przestrzenią na ekranie, pomagając w funkcjonowaniu aplikacji bez utraty informacji przy powiększeniu do 400%. Poprawiono również kontrasty kolorów między sąsiednimi kolorami, aby poprawić czytelność elementów nietekstowych.

Automatyczne rozwiązywanie problemów: Business Central może teraz automatycznie rozpoznawać i rozwiązywać konflikty danych w ramach usługi Common Data Service, pomagając natychmiastowo rozwiązywać błędy danych i umożliwić powrót do wykonywanego zadania.

Dodatkowe integracje z  Office 365 / Microsoft 365

Teams: dzięki tej aktualizacji będzie można przenosić dane Business Central do konwersacji w usłudze Teams, pomagając zespołom w podejmowaniu szybkich, wspólnych decyzji opartych na danych, bez konieczności przełączania się pomiędzy programami.

Word: dodana zostanie możliwość eksportu wielu faktur, zamówień i wycen dokumentów do programu Word i dostosowania ich do wygodnego formatu podczas wysyłki do klientów.

Szczegółowe informacje o planowanej aktualizacji wraz z harmonogramem dostępne są na stronach Microsoft pod tym adresem.

Jeśli chcesz z nami skonsultować ten temat lub chcesz zastanawiasz się nad wdrożeniem systemu ERP – Dynamics 365 Business Central – skontaktuj się z nami wypełniając formularz, mailowo: kontakt@nav24.pl lub telefonicznie +48 33 333 94 24.

Zaufali nam

Partnerzy technologiczni