« powrót do strony głównej

Dynamics 365 Business Central – październikowa aktualizacja

Autor: Damian / Data publikacji: 21.09.2020 / Data aktualizacji: 22.09.2020
[Głosów:1    Średnia:5/5]

Na październik zapowiedziana jest aktualizacja systemu ERP Dynamics 365 Business Central. Pod nazwą “2020 Release Wave 2” kryje się drugi duży coroczny update popularnego oprogramowania do zarządzania przedsiębiorstwem od Microsoft. 

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jakie dodatkowe funkcje zyska Dynamics 365 Business Central;
  • jakie usprawnienia będą wprowadzone w nowoczesnym interfejsie;
  • czy będą dodatkowe integracje z Microsoft 365.

Microsoft stara się wsłuchiwać w głos swoich klientów i dostarczać funkcjonalności, które pozwalają sprostać wymaganiom współczesnego biznesu. Najnowsze aktualizacje Dynamics 365 Business Central będzie usprawnić m.in.  wydajność systemu, obsługę pamięci masowej plików, ekspansję geograficzną, obsługą grupowego podatku VAT i głębszą integrację z Microsoft Teams. Październikowy update będzie dotyczyć następujących obszarów:
– administracja;
– optymalizacja działania aplikacji;
– współpraca z Microsoft 365;
– zmiany lokalne w poszczególnych krajach;
– Microsoft Power Platform;
– migracja do Business Central;
– nowoczesny interfejs;
– ulepszone narzędzia programistyczne;
– poprawa wydajności i niezawodności.

W niniejszym artykule skupimy się głównie nad wybranymi zmianami, które będą dotyczyć użytkowników końcowych.

Ogólne usprawnienia systemu

Company Hub: Organizacje posiadające większą ilość spółek mogą wymagać od rozwiązania klasy ERP możliwości obsługi i dostępu do wielu firm za pośrednictwem tego samego dzierżawcy lub w innym środowisku. Po październikowej aktualizacji, dzięki Company Hub będzie można uzyskać  łatwy przegląd i dostęp do wszystkich firm.

Raportowanie VAT: Obsługa raportowania grupowego VAT w Dynamics 365 Business Central będzie umożliwiała komunikację między grupami i gromadzenie danych VAT, aby umożliwić łatwe i bezpieczne przekazywanie do serwisów rządowych.

Śledzenie przesyłek: lepszy i szybszy dostęp do informacji o śledzeniu paczek w większej liczbie typów dokumentów sprzedaży, pomogą zwiększyć satysfakcję klientów.

Uzgodnienia bankowe: Strona Uzgodnienie konta bankowego zawierać będzie funkcję anulowania zaksięgowanego uzgodnienia bankowego, umożliwiającą użytkownikom cofnięcie niewłaściwej operacji, z dodatkowymi funkcjami zapobiegania błędom i poprawiającymi wydajność.

Śledzenie  przesyłek w systemie: większość firm kurierskich i spedytorów zapewnia usługę online, za pomocą której można śledzić status paczek w trasie. Wiedza o tym, gdzie znajduje się paczka, może być istotna w wielu procesach biznesowych, na przykład podczas obsługi klienta. Nowa funkcjonalność pozwoli na szybką lokalizację paczek.

Powiadomienia dla użytkowników o ryzykownych zmianach w konfiguracji: istotne ustawienia można śledzić w Business Central za pomocą funkcji dziennika zmian. Czasami jednak śledzenie zmian nie wystarczy i warto ustawić powiadomienia o zmianach w polach zawierających kluczowe dla firmy dane, takie jak numery kont bankowych, nazwa firmy i adresy.

Ulepszony podgląd i zarządzanie bazą danych: administratorzy wewnętrzni i administratorzy delegowani (partnerzy) mogą uzyskać podgląd bazy danych oraz pojemności plików dostępnych w ich środowiskach Business Central. Dzięki temu administratorzy będą mogli lepiej kontrolować rozmiar środowisk, tak by zakupić w razie potrzeby dodatkową przestrzeń na dane. Będzie można również opcjonalnie zwiększyć limit danych.

Możliwość przywrócenia danych z środowisk produkcyjnych: Microsoft umożliwi administratorom przywrócenie środowisk produkcyjnych lub piaskownicy do określonego punktu w czasie. Pozwoli to na cofnięcie się o 30 dni i przywrócenie kopii zapasowej do istniejącego lub nowego środowiska.

Wydajność i niezawodność: bezproblemowe działanie, bezpieczeństwo i łatwość obsługi są niezbędnymi cechami nowoczesnego oprogramowania biznesowego. Partnerzy będą mieli wgląd w dane telemetryczne za pośrednictwem usługi Azure Insights. Nowa aktualizacja ma zapewnić także zestaw funkcji, które mają na celu uproszczenie i poprawę sposobu administrowania dzierżawami przez partnerów oraz sposobu, w jaki administratorzy wykonują zadania w zakresie licencjonowania i uprawnień.

Nowoczesny interfejs

Widok główny użytkownika: strona główna wyświetlana po otwarciu systemu – domyślnie użytkownicy mają przypisane widok główny „Menedżer biznesowy”, jednak dostępnych jest wiele innych widoków, które mogą być bardziej odpowiednie dla twojej konkretnej roli w Firma. Widok główny został również zoptymalizowany, aby otwierać się szybciej.

Kontakty: upewnij się, że zawsze otrzymujesz aktualne, spójne informacje kontaktowe w całej aplikacji, dzięki czemu będziesz mieć pewność, że masz odpowiednie dane dotyczące telefonu komórkowego i adresu e-mail.

Responsywność: strony zawierające pola informacyjne zostały zoptymalizowane, aby były w jeszcze szybszej gotowości do pracy oraz by ułatwić z nimi interakcje.

Styl strony: system otwierany z poziomu przeglądarki otrzymały aktualizację stylu, aby dostosować wygląd do innych aplikacji Dynamics 365.

Czytelność: wprowadzono ulepszenia dla użytkowników słabowidzących, którzy działają z ograniczoną przestrzenią na ekranie, pomagając w funkcjonowaniu aplikacji bez utraty informacji przy powiększeniu do 400%. Poprawiono również kontrasty kolorów między sąsiednimi kolorami, aby poprawić czytelność elementów nietekstowych.

Automatyczne rozwiązywanie problemów: Business Central może teraz automatycznie rozpoznawać i rozwiązywać konflikty danych w ramach usługi Common Data Service, pomagając natychmiastowo rozwiązywać błędy danych i umożliwić powrót do wykonywanego zadania.

Dodatkowe integracje z  Office 365 / Microsoft 365

Teams: dzięki tej aktualizacji będzie można przenosić dane Business Central do konwersacji w usłudze Teams, pomagając zespołom w podejmowaniu szybkich, wspólnych decyzji opartych na danych, bez konieczności przełączania się pomiędzy programami.

Word: dodana zostanie możliwość eksportu wielu faktur, zamówień i wycen dokumentów do programu Word i dostosowania ich do wygodnego formatu podczas wysyłki do klientów.

Szczegółowe informacje o planowanej aktualizacji wraz z harmonogramem dostępne są na stronach Microsoft pod tym adresem.

Jeśli chcesz z nami skonsultować ten temat lub chcesz zastanawiasz się nad wdrożeniem systemu ERP – Dynamics 365 Business Central – skontaktuj się z nami wypełniając formularz, mailowo: kontakt@nav24.pl lub telefonicznie +48 33 333 94 24.

Zaufali nam

Partnerzy technologiczni