« powrót do strony głównej

Role Center w Microsoft Dynamics NAV – zwiększ produktywność swoich pracowników

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Wdrożenie nowego systemu ERP potrafi być stresujące dla wszystkich osób, które biorą udział w tym procesie. Co więcej, z punktu widzenia użytkownika, poruszanie się po menu nowego rozwiązania można czasami porównać do nauki języka obcego. Jedną z kluczowych rzeczy przy rozważaniu implementacji systemu ERP jest to, że powinien on być jak najbardziej intuicyjny i łatwy do opanowania dla jego odbiorców. Microsoft Dynamics NAV posiada takie rozwiązanie, gdyż bazuje on na rolach (Role Center). Jakby na to nie patrzeć – nowy system jest tak dobry jak jego użytkownicy.

User-friendly system

Koncepcja stworzenia systemu „przyjaznego dla użytkownika” istnieje tak długo, jak długo oprogramowanie jest dostępne na rynku. Wiele osób twierdzi, że jest to nadużywany termin, chociaż standard „user-friendly” zmieniał się wraz z postępem technologii. Niektóre systemy operacyjne są tak rewolucyjne, że stanowią obecnie pewnego rodzaju standard. Dziesięć lat temu, interfejs systemu Windows był tak intuicyjny i przyjazny dla użytkownika, że pozostali producenci oprogramowania musieli „przeprogramować” swoje rozwiązania (bazujące na „green screen”). Wtedy to narodziła się nowa era użytkowania komputera.

Role Center w Microsoft Dynamics NAV

Wielu użytkowników oprogramowania wręcz domaga się możliwości nawigowania po informacjach i danych bez konieczności polegania na menu, które często bywa przeładowane opcjami, kłopotliwe i trudne do nauczenia. Jeśli każda osoba w firmie pełni określoną funkcję to czy nie lepiej byłoby spersonalizować dla nich interfejs w systemie, aby korzystali tylko z tego, co dla nich najistotniejsze?

Microsoft zadał sobie to samo pytanie i przeprowadził badania mające na celu poprawę komfortu pracy klientów. W celu zebrania cennych opinii, firma przeprowadziła m.in. 1 100 badań z udziałem blisko 10 000 uczestników. Wniosek był jeden – organizacje staną się bardziej elastyczne i wydajne, jeżeli jej pracownicy otrzymają odpowiednie narzędzie, które pozwoli im skoncentrować się na najważniejszych aspektach wykonywanego zawodu.

W tym celu, Microsoft wprowadził nawigację bazującą na rolach użytkowników – Role Center – która, po raz pierwszy, pojawiła się w wersji 2009 systemu Microsoft Dynamics NAV. Nawigacja bazująca na rolach, które pracownicy pełnią w firmie, umożliwia im szybki dostęp do ważnych zadań i danych. Wszystko odbywa się za pośrednictwem dostosowanego Widoku Głównego Użytkownika. Istotną rolę odgrywają tutaj: wstążka, panele nawigacyjne, kolejki do śledzenia bieżących projektów i obiekty z kluczowymi danymi. Posiadając odpowiednią rolę w systemie (np. księgowy), użytkownik dysponuje tylko najistotniejszymi opcjami, które są związane z jego rolą. Dzięki temu, pracownicy mogą się skupić na własnych zadaniach, posiadają tylko niezbędne funkcjonalności oraz nie są przytłaczani ilości możliwość, które oferuje system.

Nowa generacja systemów user-friendly

Microsoft wciąż wprowadza nowe rozwiązania dla swoich systemów ERP, które pozwalają użytkownikom m.in. na dostęp do transakcji biznesowych z poziomu znanego środowiska Office 365. Ma to sens, gdyż liczba osób na co dzień korzystających z Office 365 jest liczona w milionach.

Nie ulega wątpliwości, że nowi użytkownicy nie będą zadowoleni z użytkowania przestarzałych systemów, które nie nadążają za liderami technologii. Wybór systemu Microsoft Dynamics NAV pozwala nowym i obecnym użytkownikom szybko nauczyć się nowych procesów w znanym środowisku.   

O nas

nav24

Zaufali nam

Partnerzy technologiczni

Microsoft
LS Retail
Netronic
Continia
Delmia
Anveo