Pierwszy Customer Day Nav24, zorganizowany przez nas w połowie listopada 2023 roku, obfitował w sporą dawkę wiedzy na temat produktów Microsoft oraz autorskich rozwiązań Nav24. Był też doskonałą okazją do wymiany doświadczeń z naszymi klientami i posłuchania, jak oceniają współpracę i oferowane przez nas rozwiązania. Przygotowaliśmy krótkie podsumowanie części merytorycznej – sprawdźcie, jakie zagadnienia poruszali nasi prelegenci.
Rola rozwiązań Microsoft w Transformacji Cyfrowej
Na rozpoczęcie spotkania Arkadiusz Leśniak, Prezes Zarządu Nav24 i Jakub Leśniak, Wiceprezes Zarządu Nav24, przedstawili ciekawą analogię świata biznesu do wyścigów Formuły 1. Systemy informatyczne pełnią w tym porównaniu rolę zespołu wyścigowego. Jego zadaniem jest dostarczenie odpowiednich narzędzi, wykorzystujących najnowsze zdobycze technologiczne, dbanie o stały rozwój i niezbędny serwis. Bardzo ważną rolę – na wzór wyścigowych pit stopów – pełni także czas reakcji na wszelkie zdarzenia.
Zmiany technologiczne mają ogromny wpływ na rozwój biznesu. Aby za nimi nadążyć, kluczowe jest zachowanie odpowiedniej kultury organizacji – promowanie w zespołach nowych technologii, odpowiednie szkolenia, wykorzystanie potencjału pracowników, którzy dobrze odnajdują się w tym temacie. Bardzo ważną rolę pełni także odpowiednia komunikacja. Ostatnim krokiem jest mądre inwestowanie w narzędzia informatyczne i dobór całego zespołu – począwszy od stosowanych systemów i aplikacji, po partnerów wdrożeniowych i utrzymaniowych.
Jak narzędzia Microsoft przyspieszają pracę
Jakub Leśniak wraz z Bartłomiejem Siudą, Head of Delivery, kontynuowali wątek wyścigów, tym razem skupiając się jednak na konkretnych narzędziach. Pokazali, jak można zmienić proces tworzenia kartoteki nowego produktu w Business Central tylko na podstawie słów kluczowych. Prezentacja miała formę demonstracji na żywo. Jakub wraz z Bartłomiejem pokazali zautomatyzowany przepływ, utworzony przy pomocy sztucznej inteligencji. System na podstawie słów kluczowych automatycznie stworzył kartotekę zapasu, uzupełniając ją o niezbędne informacje, takie jak opis wraz z tłumaczeniami czy wygenerowane przez AI grafiki. Do stworzenia przepływu wykorzystano narzędzia Microsoft 365, system Business Central oraz Chat GPT. Jest to tylko jeden z przykładów tego, jak nowoczesne systemy mogą przyspieszyć powtarzalne zadania i uwolnić czas pracowników.
Innowacyjne Produkty Nav24
Nav24 to nie tylko wdrożenia rozwiązań pochodzących od Microsoftu, ale też szereg autorskich rozszerzeń systemu Business Central. Mateusz Ruciński, Business Central Product Manager oraz Marek Jaworek, Sales Team Manager, opowiedzieli o tym, jak wygląda proces ich tworzenia – od pomysłu do gotowego Produktu. Dowiedzieliśmy się między innymi, że duży wpływ na powstawanie autorskich rozwiązań mają… klienci Nav24. Przy każdym styku klienta z firmą może pojawić się problem lub potrzeba, które da się rozwiązać za pomocą narzędzi tworzonych przez Dział Produktów.
Aktualnie nasze portfolio obejmuje 16 produktów, które wdrożyliśmy 120 razy. Podczas prelekcji zaprezentowano dwa z nich: Nav24 Idea i N24 Courier. Celem tego pierwszego jest umożliwienie klientom podzielenia się pomysłami na rozszerzenia funkcjonalne. Każdy użytkownik Business Central może w prosty sposób zgłosić swój pomysł bezpośrednio w systemie. Rozwiązanie jest dostępne wewnątrz systemu i w pełni darmowe. Po zgłoszeniu, pomysł zostanie oceniony przez Dział Produktów, który zdecyduje czy i w jaki sposób można go zrealizować. Z kolei N24 Courier diametralnie zmienia sposób realizacji przesyłek i współpracy z kurierami w systemie. Tradycyjne, ręczne przygotowanie wysyłki zamówienia zajmuje około 4,5 minuty na paczkę. Dzięki automatyzacji zapewnionej przez N24 Courier, proces wysyłki udało się skrócić do 1,5 minuty. Zakładając wysyłkę 500 paczek miesięcznie, różnica 3 minut przekłada się na oszczędność 25 godzin pracy!
Doświadczenia klientów z Business Central
Jak wygląda codzienne życie z systemem Business Central? Najlepiej wiedzą to nasi klienci, dlatego przygotowaliśmy panel dyskusyjny z ich przedstawicielami. Do udziału zaprosiliśmy Pawła Błachuta, Wiceprezesa Zarządu w firmie Unicard, Radosława Kohuta, Prezesa Zarządu Elko-Bis Systemy Odgromowe oraz Dariusza Wiktorskiego, Head of Parts, Accessories and Business Development w Auto Fus Group. Opowiedzieli między innymi o tym, dlaczego zdecydowali się właśnie na ten system, jak wyglądało wdrożenie i jakie są najważniejsze zalety Business Central. Zwrócili między uwagę na zaawansowane możliwości raportowania, szybki dostęp do danych, poprawę w zakresie planowania produkcji czy lepsze zarządzanie kosztami. Podkreślali również zalety rozwiązań chmurowych, takie jak oszczędności w zakresie infrastruktury i zasobów oraz łatwy i szybki dostęp do używanych aplikacji.
Synergia usługi Power BI z Business Central
O Power BI opowiedzieli Deweloperzy tej usługi: Wiktoria Tomczyk i Krzysztof Furowicz. Przedstawili oni prosty sposób na zwizualizowanie posiadanych danych i łatwiejszą ich analizę. Przybliżyli możliwości raportów Power BI oraz ich połączenia z systemem Business Central.
W ramach integracji istnieje możliwość osadzenia raportu Power BI bezpośrednio w systemie ERP, co skraca czas dotarcia do aktualnie potrzebnych danych. Przydatną funkcją są także pulpity nawigacyjne. Można dzięki nim umieścić wybrane elementy z różnych raportów w jednym miejscu. Prelegenci przybliżyli także kwestie bezpieczeństwa i pokazali możliwości aplikacji Power BI. Może ona służyć jako narzędzie do dystrybucji raportów i udostępnianie ich tylko określonym grupom docelowym. Dodatkową zaletą aplikacji jest opcja sortowania raportów, co ułatwia dostęp do danych i przyspiesza ich przeglądanie.
Kierunki rozwoju Dynamics 365 Business Central
Arkadiusz Leśniak oraz Dawid Pławecki, Solution Architect, przedstawili gościom ekosystem produktów Microsoft i Nav24 oraz opowiedzieli o planach rozwoju systemu Dynamics 365 Business Central. Prelegenci podsumowali dwie tegoroczne fale aktualizacji. Podczas wiosennej Release Wave 1 wprowadzono ponad 90 nowych funkcjonalności i usprawnień. Jesienna fala przyniosła ponad 100 zmian. Ich głównym celem jest optymalizacja wydajności, poprawa ergonomii i zapewnienie lepszej jakości pracy z systemem. Co ważne, zmiany te często są wynikiem zgłaszanych przez użytkowników potrzeb i problemów. Microsoft zbiera je poprzez dedykowany portal i część propozycji wprowadza do systemu w kolejnych wydaniach aktualizacji.
Dawid Pławecki pokazał nowe rozwiązania w Business Central, które mają jeszcze bardziej przyspieszyć pracę w systemie. Są to między innymi możliwość szybkiego przejścia do kartoteki z różnych dokumentów za pomocą jednego skrótu klawiaturowego (zamiast dotychczasowych kilku, a czasem nawet kilkunastu operacji), nowe opcje wyszukiwania danych, a także zaawansowane możliwości raportowania i analizowania danych. Nie mogło też zabraknąć informacji o wprowadzeniu do Business Central asystenta AI, czyli Copilota. Pierwszą wprowadzoną funkcjonalnością jest tworzenie opisów marketingowych. W przyszłości pojawić się ma też Copilot w formie czatu, którego będzie można zapytać np. o dokumenty dotyczące danego klienta czy dostępność zapasów.
Integracja Business Central z KSeF
To chyba jeden z najgorętszych tematów ostatnich miesięcy. KSeF, czyli Krajowy System e-Faktur, spędza sen z powiek wielu przedsiębiorcom. Co ma przynieść wprowadzenie KSeF? System umożliwia wystawianie, przeglądanie i udostępnianie faktur ustrukturyzowanych, zwalniając jednocześnie z obowiązku przechowywania i archiwizacji faktur. Umożliwia szybszy zwrot VAT-u (40 dni), zwalnia z potrzeby przesyłania JPK_FA na żądanie organów podatkowych i pozwala na natychmiastową wymianę dokumentów między podmiotami (w tym szybkie korekty). KSeF wejdzie w życie 1 lipca 2024 i będzie obowiązkowy.
Michał Zoń, Customer Support Consultant, przedstawił najnowsze informacje na temat integracji KSeF z Business Central i perspektywy na rok 2024. KSeF w systemie ERP Microsoftu jest elementem aplikacji Polish Localization, dostępnym już od lipca 2023. Twórcy aplikacji wciąż pracują nad usprawnieniami modułu KSeF – do tej pory wydano 8 kolejnych paczek zmian. Uczestnicy spotkania mogli zobaczyć, jak wygląda moduł KSeF w Business Central oraz przekonać się, jak on działa i czy spełnia wszystkie wymagania związane z wejściem w życie Krajowego Systemu e-Faktur. Michał Zoń opowiedział także o wyzwaniach, planach rozwoju i roli Nav24 w procesie wdrażania KSeF.
Jakość obsługi klienta
Na scenę powrócił Bartłomiej Siuda, tym razem w towarzystwie Adrianny Stochel, Customer Support Managera. Opowiedzieli o pracy Działu Obsługi Klienta. W 2023 roku obsłużyliśmy ponad 2700 zgłoszeń serwisowych. Na uwagę zasługuje czas reakcji naszych konsultantów, który w 99,81% przypadków był zgodny z założeniami określonymi w umowach. Jedną z wprowadzonych przez nas nowości są ankiety, w których klienci mogą oceniać proces obsługi po rozwiązaniu ich zgłoszenia. Średnia ocen, które otrzymaliśmy wyniosła 5,8 na 6 możliwych punktów!
Jak widać, w części merytorycznej pierwszy Customer Day przyniósł sporą dawkę informacji i wiedzy na temat rozwiązań Microsoft i Nav24 oraz ich wpływu na codzienne funkcjonowanie organizacji naszych klientów. O tym, jak duże zainteresowanie wzbudziły poruszane zagadnienia, najlepiej świadczą kuluarowe dyskusje i ilość pytań, na które nasi prelegenci odpowiedzieli podczas zamykającej wydarzenie sesji Q&A. Zapewniamy też, że Customer Day powróci w kolejnych latach – już myślimy nad tym, czym zaskoczymy uczestników drugiej edycji!