Decyzja o wdrożeniu w firmie nowego systemu informatycznego – czy to systemu ERP, CRM, czy też systemu do marketing automation – zawsze jest krokiem ku technologizacji przedsiębiorstwa. Co więcej, proces ten nie kończy się na implementacji nowego rozwiązania. Pociąga bowiem za sobą konieczność integracji nowego systemu z innymi narzędziami. Jednak czy powiązanie Dynamics NAV i Dynamics CRM rzeczywiście jest opłacalne? Jakie korzyści za sobą pociąga? Sprawdźmy!

Dlaczego integracja systemu ERP i CRM jest istotna?

Korzyści, jakie płyną z integracji systemów informatycznych dla biznesu najlepiej obrazuje to, jak bardzo ograniczony dostęp mielibyśmy bez niej do różnego rodzaju informacji na temat klienta. Bez integracji systemu ERP z CRM nie ma możliwości budowania pełnego widoku klienta, a co za tym idzie – my, jako użytkownicy, nie zyskujemy podglądu na to, jakie jest saldo i limit kredytowy klienta, jaki jest stan produktów w magazynie oraz jaka jest dostępność tych, którymi jest zainteresowany nasz klient. Poza tym, nie wiedzielibyśmy jakie są preferencje, potrzeby i skłonności zakupowe klienta, ani też w jakich sprawach i reklamach najczęściej się do nas zgłasza.

Korzyści płynące z integracji

Za sprawą integracji ERP i CRM nasi pracownicy zyskują dostęp dokładnie do tych danych o kliencie, których potrzebują w najlepszym dla nich momencie. Oznacza to, że będą mieli pełen zestaw informacji, zarówno o konkretnym kliencie, jak i całej grupie docelowej klientów. Co więcej, dane te będą na bieżąco aktualizowane i porządkowane. Dodatkowo, możemy czerpać korzyści wynikające z integracji nawet jeśli wdrożyliśmy system CRM zanim na rynku pojawił się Dynamics 365.

Integracja Microsoft Dynamics NAV i CRM, czyli integracja danych

Ogromną zaletą Dynamics NAV, którą docenią szczególnie Ci z nas, którzy wciąż korzystają ze starszych wersji systemu jest możliwość integracji z CRM 2015. Dzięki temu wszyscy jesteśmy w stanie zintegrować dane o klientach, czyli obsługiwanych przez nas firmach, czy kontaktach. Obejmuje to również oferty i zamówienia sprzedaży, aktualizacje na zamówieniach, produkty, ceny, płatności i faktury. Ma to olbrzymi wpływ na optymalizację procesów i przyśpieszenie codziennej pracy.