10 ulubionych funkcji handlowców w Dynamics 365 Sales - NAV24
« powrót do strony głównej

10 ulubionych funkcji handlowców w Dynamics 365 Sales

Autor: Kinga Iwanek / Data publikacji: 19.07.2022 / Data aktualizacji: 19.07.2022

W dziale sprzedaży to nie handlowiec odgrywa najważniejszą rolę, ale klient. Dlatego trzeba się bardzo postarać, aby zyskać zaufanie swojego odbiorcy, który ma przynieść naszej firmie realne zyski i korzystać z naszych usług cyklicznie. Celem każdego przedsiębiorstwa jest stały klient. Utrzymanie go to podstawa, aby móc stworzyć stabilną i cieszącą się dobrą opinią markę. W tym kontekście handlowcy potrzebują narzędzia, które pomoże im zarządzać relacjami z klientami. Takim rozwiązaniem jest system CRM od Microsoft. Odkryj możliwości, jakie zapewnia Dynamics 365 Sales.

Z artykułu dowiesz się:

  • czym jest Dynamics 365 Sales,
  • jakie są ulubione funkcje handlowców,
  • w rozwiązaniu, jakich problemów pomaga Dynamics 365 Sales.

Gdybyśmy mieli zastanowić się, co jest niezwykle istotne w branży sprzedażowej, to chyba jednogłośnie odpowiedzielibyśmy, że przekazywanie informacji. Jeżeli ta kwestia kuleje w danej firmie, to niestety proces sprzedaży staje się nieefektywny. Oglądasz czasami zawody w sztafecie biegowej? Jeżeli tak, to wiesz, że kluczową częścią tego biegu jest przekazanie pałeczki z ręki do ręki. Jeśli upadnie, to zawodnik musi ją niezwłocznie podnieść i szybko dogonić pozostałych konkurentów. Podobnie jest z przekazywaniem informacji o klientach w przedsiębiorstwach. Organizacje, które nie posiadają systemu CRM (Customer Relationship Management), mogą doświadczać wielu problemów, które pojawiają się przy każdej próbie przekazywania danych. To niestety przekłada się na pozostawanie daleko w tyle. W takim przypadku do mety zdecydowanie bliżej ma nasza konkurencja. Korzystanie z nowoczesnego systemu CRM Dynamics 365 Sales umożliwia handlowcom budowanie silnych relacji z klientami, podejmowanie działań w oparciu o wgląd w dane i szybsze zamykanie transakcji. Dzięki temu narzędziu możesz zająć się śledzeniem spraw dotyczących usług związanych z konkretnymi klientami lub szansami sprzedaży.

Baza systemu CRM Dynamics 365 Sales jest podzielona na 4 podstawowe obszary, w których obrębie mogą działać handlowcy:

  • Potencjalni klienci – trafiają z różnych źródeł, m.in. infolinii, strony internetowej czy prowadzonych kampanii;
  • Szanse sprzedaży – są to operacje prowadzone na klientach, którzy są już po wstępnej kwalifikacji. Handlowiec posiada na tym etapie pierwsze informacje i wykonuje dalsze działania, np. przygotowuje wycenę z planem realizacji;
  • Klienci, z którymi już współpracujemy, świadczymy im jakąś usługę;
  • Kontakty do konkretnych osób z danej firmy.

Obszary, które wymieniliśmy powyżej to królestwo sprzedawców w danej firmie. Postanowiliśmy zatem sprawdzić, jakie funkcjonalności systemu CRM Dynamics 365 Sales handlowcy cenią sobie najbardziej.

Poznaj 10 ulubionych funkcji handlowców w Dynamics 365 Sales

1. Możliwość śledzenia maili

Funkcja ta, dzięki synchronizacji z Outlookiem pozwala handlowcom bezpośrednio z CRM-u wysyłać wiadomości mailowe do klientów. Dodatkowo mając włączone ,,śledzenie’’, wszystkie maile są automatycznie zaczytywane do systemu CRM. Dzięki czemu sprzedawca widzi na karcie klienta pełną komunikację z nim. Nie musi przeszukiwać całej poczty Outlook w celu odnalezienia interesującego go maila. Co kluczowe w przypadku, gdy nie mamy kontaktu z danym handlowcem, a pilnie potrzebujemy zapoznać się z wiadomościami mailowymi, jakie wymieniał z konkretnym klientem – jest możliwość dostępu do prowadzonej komunikacji.

2. Szybkie tworzenie zadań

W CRM-ie istnieje możliwość ustawienia listy zadań do wykonania, nie tylko sobie, ale również innym osobom z zespołu. To rozwiązanie pozwala sprzedawcom pilnować realizacji zadań, dotyczących klientów. Ciekawą opcją jest możliwość tworzenia listy poleceń do wykonania na tablicy konkretnego klienta. Dodatkowo korzystając z aplikacji ToDo, handlowiec otrzymuje przypomnienia o zbliżającym się terminie wykonania zadania.

3. Główna wyszukiwarka

Jest to jedna z najbardziej cenionych przez handlowców funkcjonalności. W przypadku, gdy potrzebują znaleźć w systemie sprawę, dotyczącą konkretnego klienta wystarczy, że wpiszą daną frazę i od razu wyszukiwarka znajduje potrzebne informacje. Handlowcy porównują wyszukiwarkę CRM-ową do wyszukiwarki Google. Zakres wyszukiwania jest naprawdę szeroki, ale ostatecznie zawęża się do konkretnych danych. Można szukać informacji po potencjalnych klientach, zadaniach związanych z klientem, szansach sprzedaży, realizowanych zgłoszeniach czy wiadomościach mailowych. Ta funkcja pozwala handlowcom zaoszczędzić sporo czasu podczas poszukiwań potrzebnych danych.

4. Opcja filtrowania szans sprzedaży

Jest to niezwykle przydatna funkcja w kontekście posiadania pod kontrolą wszystkich szans sprzedaży. Opcja pozwala na sprawdzanie, na jakim etapie lejka sprzedażowego znajdują się potencjalni klienci. Dzięki temu menadżer sprzedaży bądź prezes firmy posiada dane, dotyczące działań prowadzonych przez handlowca. Natomiast sam sprzedawca, dzięki zastosowaniu opcji filtrowania wie, jakie czynności wykonał przy konkretnym kliencie, a ile jeszcze musi zrobić, aby zwiększyć szansę na sprzedaż. Ta opcja daje mu pełen podgląd na to, jakie obecnie tematy ma do zrealizowania.

5. Tworzenie notatek

W systemie CRM Dynamics 365 Sales można tworzyć notatki ze spotkań biznesowych w OneDrive. Utworzony w ten sposób plik automatycznie zapisuje się na tablicy klienta. Dodatkowo można udostępniać treści innym zainteresowanym osobom. Opcja ta pozwala mieć handlowcom wszystkie swoje przemyślenia, pomysły, plany oraz dane w jednym, konkretnym miejscu.

Dynamics 365 Sales

6. Dodawanie dokumentów – repozytorium

System umożliwia przechowywanie dokumentów, dotyczących danego klienta. Mogą to być zarówno notatki w Wordzie, pliki Excel, PowerPoint, jak również ulotki, wyceny itp. Zebranie wszystkich dodatkowych materiałów dla klienta w jednym miejscu, ułatwia handlowcom odnalezienie potrzebnych informacji.

7. Baza produktów

Kolejną funkcją bardzo docenianą przez handlowców jest możliwość stworzenia katalogu produktów wraz z informacją o ich cenach. Dzięki czemu sprzedawca, tworząc ofertę, nie musi za każdym razem ręcznie wprowadzać produktu do systemu. Każdy klient ma możliwość stworzenia takiej bazy produktów dla swojej firmy, a dostęp do niej może mieć cały dział sprzedaży.

8. Konfiguracja widoków według swoich preferencji

Odpowiednie używanie widoków oraz list pomaga handlowcom przeglądać zestawy danych w Dynamics 365 Sales i zarządzać nimi w celu poprawy wydajności pracy. Dzięki możliwości filtrowania informacji, handlowcy mogą wyświetlać tylko te dane, które w danym momencie ich interesują. Pozwala im to poradzić sobie z nadmiarem zbędnych komunikatów. Co kluczowe, tak przygotowane dane można eksportować z systemu CRM do programu Excel i dalej na nich pracować oraz udostępniać osobom w swojej organizacji.

Dynamics 365 Sales

9. Pulpity nawigacyjne

Pulpity nawigacyjne w systemie CRM Dynamics 365 Sales zapewniają wgląd w dane, dotyczące sprzedaży w firmie i wydajności zespołu. Ukazują działania, nad którymi pracuje handlowiec, wykorzystane bądź utracone szanse sprzedaży oraz ważne dane finansowe, takie jak szacowany i rzeczywisty przychód na miesiąc. Dane istotne dla użytkownika prezentowane są za pomocą kolorowych wykresów. Taka forma ułatwia przeglądanie informacji.

Dynamics 365 Sales

10. Integracja z LinkedIn Sales Navigator oraz Microsoft Teams

System CRM od Microsoft jest natywnie zintegrowany z narzędziem LinkedIn Sales Navigator. Jeżeli więc Twój potencjalny klient będzie posiadał konto na LinkedIn, to Dynamics 365 Sales je rozpozna. Dodatkowo zostaną wyświetlone propozycje leadów o zbliżonym profilu do tego klienta. Ta opcja zdecydowanie ułatwia handlowcom pozyskanie nowych klientów.

W tym miejscu warto wspomnieć jeszcze o uwielbianej przez zespoły sprzedażowe funkcyjności, jaką jest możliwość integracji z Microsoft Teams. Można zaprosić dowolną osobę z organizacji do wyświetlania rekordów klientów i współpracy nad nimi, bezpośrednio z kanału lub czatu Teams. Poza tym podczas spotkania w Teams-ach jest możliwość przekazywania sobie dokumentów.

Podsumowanie

System CRM Microsoft Dynamics 365 Sales zapewnia korzyści przedsiębiorstwom różnej wielkości. Właściciele zarówno małych, jak i dużych firm przekonują się do ważnej roli, jaką oprogramowanie CRM odgrywa w zarządzaniu i rozwoju organizacji. Dlatego, jeżeli poszukujesz narzędzia, które wspomoże pracę działu sprzedaży, ale również marketingu to warto wziąć pod uwagę system CRM Dynamics 365 Sales. Rozwiązanie wesprze Twoją firmę w budowaniu lepszej pozycji na rynku oraz zdobyciu większej liczby zadowolonych klientów.

Masz jakieś pytania bądź chcesz poznać system Dynamics 365 Sales od środka? Zapraszamy do konsultacji.

Skontaktuj się z nami






    *pole wymagane


    Chcesz dowiedzieć się więcej o systemie ERP - Dynamics 365 Business Central? A może interesuje Cię pakiet Microsoft 365 albo nasze rozwiązania Power Apps i Power BI? Potrzebujesz bezpłatnej konsultacji?

    Zostaw swoje dane,
    oddzwonimy do Ciebie.

    Zaufali nam

    Partnerzy technologiczni