« powrót do strony głównej

Wersjonowanie w Dynamics 365 – Rozwiązania i Poprawki

Rozdzielenie platformy od aplikacji zaowocowało m.in. zmianami w procedurze przygotowywania nowych Rozwiązania (Solutions) w trakcie wdrożenia systemu Microsoft Dynamics 365. Jako, że obecnie każdy moduł funkcjonalny znajduje się w osobnym Rozwiązaniu, partnerzy wdrażający powinni pochylić się właśnie nad tematem Rozwiązań i Poprawek (Patches), a mianowicie zacząć ich używać w celu lepszego panowania nad cyklem życia dostosowań w CRM (Dynamics 365 for Customer Engagement).

Wersjonowanie Rozwiązań a wersjonowanie Poprawek

Podczas wdrażania Dynamics 365 każde przygotowywane rozwiązanie ma przypisany do siebie numer wersji. Pierwszy numer podczas tworzenia Rozwiązania nadaje się samodzielnie, przy czym niemożliwe jest wybranie dowolnej nazwy, ponieważ numerowanie Rozwiązań jest wymuszane przez platformę do określonego formatu X.Y.Z.W. Co to oznacza? X jest numerem głównym wersji Rozwiązania (major),Y – numerem aktualizacji Rozwiązania (minor), Z – numerem Poprawki (build), natomiast W – numerem rewizji Poprawki (revision). W związku z tym, do każdej Poprawki w sposób automatyczny zostaje nadany numer, będący inkrementacją trzeciego numeru (Z w numerze X.Y.Z.W).

Czym są Poprawki (Patches) w Dynamics 365?

W systemie Microsoft Dynamics 365 Poprawki służą do wgrywania poprawek do istniejących już Rozwiązań, a zatem stanowią zestaw konkretnych Aktywów, dodanych do Rozwiązania. Patches mogą być przy tym aplikowane i do Rozwiązań Zarządzanych, i do Niezarządzanych. Możliwość ta zdecydowania ułatwia wdrożenie systemu. Poprawki zawsze powstają za sprawą utworzenia, mówiąc wprost – sklonowania z dotychczasowych rozwiązań. Co więcej, każda Poprawka jest stworzona dla konkretnego Rozwiązania, w związku z czym nie może być używana poza jego kontekstem. Oznacza to m.in., że Poprawki nie można wgrać na środowisko, w którym brak oryginalnego, dotyczącego jej Rozwiązania. Jakby tego było mało, żeby Poprawką nie dało się zaktualizować numeru wersji, czy aktualizacji, podczas próby importu system Dynamics 365 zawsze sprawdza, czy numer głównej wersji Rozwiązania (X) i numer aktualizacji Rozwiązania (Y) są w Poprawce takie same, jak numery Rozwiązania na środowisku docelowym.

Zaufali nam

Partnerzy technologiczni

Microsoft
LS Retail
Netronic
Continia
Delmia
Anveo